chen zissu
מכירות B2B  בשופיפיי

הנטיה הטבעית לדבר על אתר מכירות בשופיפיי ובכלל חנויות אונליין כמכירה ישירה לצרכן B2C - עסק ללקוח קצה. אך למעשה אתר שופיפיי ובמיוחד שופיפיי פלוס הוא מענה מקיף יותר לקהל רב של צרכנים מכל מיני סוגים: לקוחות קצה, מפיצים ומכירות עסק לעסק. באמצעות שופיפיי פלוס נוכל לבנות מענה למכירות עסק לעסק החל מיצירת עסקים, ניהול אנשי הקשר בחברה הרלוונטית, ניהול קטלוג מוצרים, תנאי תשלום ומחירונים ייעודים ועוד. בואו נצא לדרך.

מה הם פתרונות מכירה B2B אונליין הקיימים כיום בשוק?

עד היום חברה שהייתה מעוניינת להפיץ את מוצריה ו/או למכור את מרכולתה לעסקים אחרים הייתה יוצרת חוזה מסחרי ומתנהלת באמצעות אקסלים ודו"חות מכירה או נציגי מכירות שטח. עם הגעתם של המרקטפלייסים הגדולים אשר הציגו זירות מסחר יעודיות עסק לעסק כמו אליבאבא ודומיהן היו חברות שבחרו להציג את מרקולטן באתר סחר ייעודי ללקוחות קצה B2C ואילו את המכירות עסק לעסק ובמיוחד בהליכי יצוא, להעזר במרקטפלייסים הבינלאומיים שאפשרו לבצע מכירות עם מינימום כמות לכל מוצר יחד עם הנחת כמות על גודל ההזמנה. כלים אחרים אפשרו ליצור קשר עם יצרן כדי להפיץ אותו ו/או לקנות ממנו כמות מינימלית מתוך קטלוג המוצרים שלו. אחד המיזמים של שופיפיי בנושא היו HANDSHAKE, מיזם שנסגר לאחרונה.

גם שופיפיי פלוס הציגה בעבר "ערוץ מכירה" אתר ייעודי עבור WHOLESALERS אך השליטה בו הייתה מוגבלת, הוא היה מוגבל בעיצוב שלו, לא איפשר לשלוט באופן מוחלט בתנאי התשלום (למשל אפשרות לקבלת תשלום שוטף+), זמני השילוח וקטלוג מוצרים במחירים משתנים בהתאם למפיץ או לעסק המדובר. במילים אחרות, לא היה ניתן לתמרץ חברות שונות שקונות מהחברה שלי בהתאם לביצועי המכירות, כמות המכירות ותדירות הקניה מהחברה שלי ולספק הנחות או מחירון ייעודי. בדיוק לשם כך שופיפיי הקימה את ערוץ הB2B החדש שלה ללקוחות הקמעונאיים שלה בתוכנית שופיפיי פלוס.

אתר B2B על שופיפיי פלוס

מהו ערוץ B2B לשופיפיי פלוס

שופיפיי החליטה להקים ערוץ חדשה שיאפשר מספר חידושים שיצרו דיגיטציה של העסק גם במישור המכירות B2B או אם תרצו? להעביר את נציגי השטח ותחום מכירות עסק לעסק לאונליין. הינה כמה כלים חדשים הקיימים בערוץ החדש

הקמת חברה כלקוח

כשאנחנו מדברים על סגמנטציה או שיוך לקוח תחת תגית או כותרת מסוימת, אנחנו מדברים גם על יצירת חברה כלקוח. לכל חברה יש את שם החברה, פרטי יצירת הקשר, אנשי הקשר והתפקידים בארגון. לכל חברה עשויים להיות מספר סניפים תחת אותו ארגון וביצוע ההזמנה עבור לקוח זה יכול להיות עבור סניף מסוים ולאו דוקא למטה החברה או לארגון בכללותו. קטלוג המוצרים לחברה יכיל את המחירון הרלוונטי של המוצרים הייעודים עבורה. חברה שמוכרת כמות גדולה יותר ממוצרי החברה שלי תזכה למחירון בהנחה גבוהה יותר.

קטלוג מוצרים

לחברות מסוימות אבחר לחשוף מוצרים חדשים של החברה בתעדוף אחר על פני חברות אחרות. אציג מגוון מוצרים רחב יותר או מוצרים במהדורה מוגבלת לפני חברות אחרות בהתאם לביצועים. כמו כן, התמחור עשוי להיות שונה כדי לתמרץ חברה אחת על פני אחרת ו/או ליצור את התחרות המתאימה ביניהם. יש לזכור שחברות שונות עשויות לפנות לקהלים שונים בערים שונות או בערוצי מדיה ותנועה שונים ויהיו מעוניינים במוצרים שונים על פי הביקוש של לקוחות הקצה שלהם.

כמו כן, ניתן ליצור חוקיות עבור כמות המינימום לרכישה עבור מוצרים שונים. כמות המינימום נוגעת הן במוצר, הן במשתני המוצר (צבע / גודל המוצר) והן במארזים של המוצר.

תנאי תשלום

חברות שונות משלמות בתנאי תשלום שונים. בין אם מדובר בקבלת התשלום טווח זמן רחוק יותר: שוטף 30, 60, 90. תשלום בשיטות של שוטף פלוס יובילו ליצירת ההזמנה ללא תשלום בדף התשלום מצד אחד ויצירת האובליגו (מאזן) של החברה בהתאם לתנאי התשלום שלה. כמו כן, ניתן להגדיר זמינות שונה של חברות המשלוח עבור החברה.

בנוסף לכך, שופיפיי פלוס מאפשר ללקוחות B2B לבצע הזמנה חוזרת של אותם המוצרים. המכירות של המוצרים קבועות? הכמויות קבועות? ניתן לבצע "REORDER" הזמנה חוזרת ובכך לקצר את הליך הרכישה ולשפר את חווית המשתמש.

אם החברה שלי פעילה גם במדינות זרות בהן שיטת התשלום של שופיפיי - SHOP PAY זמינה? ניתן לבצע הזמנה באמצעות שיטת התשלום של SHOP PAY ולשמור את פרטי האשראי בצורה מאובטח עבור אותה החברה. כך, הליך התשלום מקוצר עד יותר לא רק שילחצו על REORDER, יסמנו גם את האפשרות לשלם באותו אמצעי התשלום השמור במערכת וב2 קליקים בוצעה הזמנה חוזרת. זו חווית משתמש נכונה בשופיפיי.

Quantity rules user experience

בניית חנות שופיפיי לB2B

דרך פלטפורמת שופיפיי פלוס ניתן לבצע בניה של חנות B2B ייעודית. חנות B2B בשונה מחנות B2C רגילה עשויה לא רק לתפקד אחרת אלא גם להראות מעט אחרת. לקוחות שיגיעו לאתר הB2B הייעודי ככל הנראה כבר מכירים את מוצרי החברה ולעיתים אף יחפשו את מוצרי החברה לפי המק"ט (SKU) או הברקוד הרלוונטי כפי שנהגו לצפות בו בקטלוג פיזי ע"י נציגי מכירות השטח עד כה. כמו כן, תצוגת המוצרים עשויה להופיע כרשימה (LIST) ולאו דוקא עם סרגל הניווט הרגיל ותצוגת תמונות גדולות כדי למשוך את עין הלקוח/ה. בימים אלו שופיפיי פלוס מוציאה THEMES - טמפלייטים עיצוביים חדשים המיועדים באופן ממוקד ללקוחות B2B ולאתרי הB2B שלהם כדי ליצור את חוויית המשתמש הייעודית והמתאימה ביותר ללקוחות מסוג זה ולהגדיל את אחוז ההמרה - CONVERSION RATE (כמות הקונים מתוך כמות המבקרים) באתרים מסוג זה.

צפיה או התנסות בTHEMES עבור B2B כרגע בגרסאת BETA ובהתאם לדיווח על החידושים שיצאו כחלק משורת החידושים לחורף 2024 (SHOPIFY EDITIONS 2024) ובהחלט יש למה לצפות.

פיתוח חנות B2B בהתאמה אישית

אחרי הסיקור הזה עדיין לא מצאתם מענה מספיק על שלל שיטות הסחר בעולמות הB2B? מוזמנים לכתוב לנו ונעזור לכם לצאת מהקופסא בפתרון מותאם אישית באמצעות הAPI של שופיפיי פלוס. באמצעות פתרונות וגישות לשרתים של שופיפיי נוכל לבנות פתרון ייעודי לשווקים שונים, סוגי מפיצים שונים ונדאג לדיגיטציה מלאה לעסק.

מעוניינים לשמוע על האפשרות להטמיע פתרון לB2B עבור העסק שלכם? צרו קשר בטופס כאן למטה